5:41 PM

~Ringkasan Eksekutif PSTM~

Assalamualaikum / Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia,


Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Allah SWT kerana dengan limpah dan kurniaNya, Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) telah berjaya menghasilkan Pelan Strategik Teknologi Maklumat (PSTM) bagi tempoh 2011 - 2015.


Era teknologi maklumat yang semakin canggih kini menuntut agar warga KPKK lebihbersedia dan dinamik bagi menghadapi cabaran semasa serta kreatif di dalam penggunaan ICT untuk terus kekal berdaya saing.

Sehubungan dengan itu, adalah diharapkan Dokumen PSTM ini dapat dijadikan sebagai garis panduan atau blueprint bagi perancangan pembangunan dan perlaksanaan semua program ICT dengan lebih sistematik. Pengurusan ICT yang cekap dan berkesan berupaya meningkatkan produktiviti dan memberi nilai tambah terhadap perkhidmatan yang disediakan kepada pelanggan.


Adalah menjadi harapan saya, agar semua program ICT yang telah dirancang ini dapat dilaksanakan dengan sempurna bagi mendokong Visi & Misi KPKK secara keseluruhannya.


Akhir kata, saya ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada Pasukan Pembangunan PSTM yang diterajui oleh Bahagian Pengurusan Maklumat dan Pasukan Perunding ICT Sektor Awam MAMPU serta semua warga KPKK yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam pembangunan PSTM KPKK.

0 comments:

Subscribe to Feed


Text Widget